Název studijního programu v jazyce výuky |
Školský management |
Překlad názvu studijního programu do AJ |
School Management |
Typ studijního programu |
bakalářský |
Profil studijního programu |
akademicky zaměřený |
Forma studia |
kombinovaná |
Standardní doba studia |
3 roky |
Jazyk výuky |
český |
Udělovaný akademický titul |
Bc. |
Profil absolventa studijního programu |
Absolvent získá znalosti a dovednosti, jak v oblasti obecné teorie řízení, tak i specificky odborné pro řízení ve školství, především pro řízení pedagogického procesu. Dále získá znalosti z problematiky vedení lidí, včetně specifik pro personální činnosti ve školství. Studium ho vybaví i potřebnými poznatky z oblasti práva a ekonomiky s důrazem na školské právo a jeho aplikaci v podmínkách řízení ve školství a na finanční management ve školství.
Absolventi jsou vysokoškolsky vzdělaní pracovníci, připravení pro výkon řídících funkcí na úrovni nižšího, středního i vrcholového managementu ve školách, školských zařízeních, ve státní a veřejné správě ve školství.
V systému vzdělávání řídících pracovníků je podle současné právní úpravy v ČR toto studium kvalifikačním studiem pro výkon funkce ředitele školy nebo školského zařízení ve smyslu zákona o pedagogických pracovnících a školského zákona jako předpoklad pro výkon této funkce (zákon č. 563/2004 Sb. a zákon č. 561/2004 Sb.).
|
Odborné znalosti |
Absolvent dokáže teoreticky vymezit obor školský management, zná obsah dalších vědeckých disciplín ovlivňujících obor a dokáže poukázat na vzájemné souvislosti. Odborné znalosti budou získány zejména v oblastech pedagogického vedení, teorie a praxe školské managementu, vedení lidí, řízení pedagogického procesu a právního či ekonomického základu vzdělávání.
|
Uplatnitelnost absolventů na trhu práce |
Absolventi najdou uplatnění jako vedoucí pedagogičtí pracovníci v regionálním školství (ředitelé škol, zástupci, střední management), stejně tak budou znalosti využity v ostatních vzdělávacích organizacích, zřizovateli škol či pracovníky ČŠI. Absolvování studia bude zvyšovat řídící kompetence i u pedagogických pracovníků, kteří v současné chvíli nevykonávají vedoucí funkci, popř. se na ni teprve připravují.
|