Nabídka kurzů

V roce 2017 se školy staly díky legislativním změnám orgány veřejné moci, což jim přineslo změnu v práci s elektronickými dokumenty, které začaly být doručovány kromě e-mailu i datovou schránkou. Školy mají nově zřízeny datovou schránku jako orgán veřejné moci, která jim přináší nové povinnosti, zejména přednostní využívání tohoto komunikačního kanálu při odesílání dokumentů jakékoliv osobě/instituci, která má datovou schránku zřízenou a zpřístupněnou. Zároveň s tím souvisí povinnost školy zajistit bezpečné a prokazatelné uchovávání elektronických dokumentů.



Vzdělávací program je zaměřený na tvorbu designových a vizuálně poutavých powerpoinotvých prezentací, které budou nejen plně podporovat edukační sdělení, ale budou rovněž odpovídat současným vizuálním nárokům. Zaměříme se na základní designové principy a jejich přenositelnost do praxe, zjistíme, jak a jestli využívat obrázky, uvědomíme si důležitost kontrastu pro přitahování pozornosti publika a ukážeme si, jak pracovat s textem v prezentacích. Designová čistota, jasnost a pochopitelnost prezentací hraje v současné pedagogice a didaktice zásadní roli.



Práce s dokumenty je nezbytnou součástí každodenního života jejich původce, škol nevyjímaje. Jak motivovat zaměstnance, aby s dokumenty správně zacházeli? Jak zkrátit čas, který musí být věnován péči o dokumenty? Nastavení procesu oběhu dokumentů je třeba v praxi přizpůsobit provozním podmínkám jednotlivých původců tak, aby byl efektivní a co nejméně zatěžoval. Práce s dokumenty musí probíhat v souladu nejen s archivní legislativou, ale i s GDPR, aby nedošlo k porušení zásad ochrany osobních údajů.



Cílem vzdělávacího programu je nabídnout nový pohled na využití vizuálních prezentací ve výuce. Efektivita prezentačních dovedností vychází z premisy, že prezentace a její pojetí je podmíněno specifiky cílové skupiny, pro kterou je prezentace určena. Důležité je pracovat s pozorností žáků, jejich emocemi a rozvíjet jejich myšlení. Účastníci se naučí připravovat didakticky funkční a zajímavou strukturu a obsah prezentace, analyzovat dynamiku skupiny žáků (studentů), osvojí si metody pro jejich zaujetí a poznají význam verbální i neverbální komunikace při vyučování. Rovněž získají dovednosti důležité pro sebevědomé prezentování a vystupování před větší skupinou žáků.



Vzdělávací program se zabývá problematikou leadershipu jako klíčového předpokladu k naplňování poslání a vizí vzdělávacích organizací a vedením lidí jako funkcí/rolí vedoucích pedagogických pracovníků na různých úrovních řízení. Účastníci získají základy dovednosti strategického leadershipu a účinného vedení jednotlivců i týmů v prostředí vzdělávacích organizací.



Cílem kurzu/vzdělávacího programu je seznámit účastníky vzdělávání v obecném i praktickém pojetí se základními principy řízení projektů v rámci jejich životního cyklu a v souladu se světovými trendy moderního projektového managementu. Důraz je kladen na základní terminologii v oblasti řízení projektu, na oblast projektového řízení, procesy projektového managementu, fází projektu, řízení projektových prací, projektovou kontrolu a uzavření projektu. Součástí je i téma osobnosti projektového manažera, jeho etiky a certifikace. Absolvování kurzu/vzdělávacího programu by pak mělo přispět ke komplexnímu pochopení všech základních aspektů projektového řízení a mělo by být návodem pro začínající projektové manažery v praxi.



Vzdělávací program je zaměřen na specifickou metodu koučinku a její aplikaci a využití ve školním prostředí. Účastníci pochopí teoretické základy koučinku, naučí se vést koučovací rozhovor, pracovat s metodou GROW a využívat tyto techniky při práci se žáky, v komunikaci s rodiči a kolegy, případně při vedení lidí.



Kurz je zaměřen na využití a zvládnutí používání technik a nástrojů pro rozvoj kompetencí učitelů všech typů škol s důrazem na sdílení dobré praxe. Díky využití MOODLE je možné proces rozvoje velmi přesně zacílit na zjištěné předpoklady případně nedostatky (propracovaný systém evaluace zaměřený na požadované znalosti, dovednosti a postoje dle požadavků ČŠI) a tím velmi efektivně rozvíjet klíčové kompetence pedagogů pomocí sdílení dobré praxe. Vybudovat ze školy nejen učící, ale i učící se organizaci.



Kurz má 2 základní cíle: v teoretické rovině ukázat na obvyklé znaky a příčiny vyhoření a pomocí různých metod sebepoznání a prevence navést účastníky k cestě zpět do stavu rovnováhy mezi výdejem a příjmem energie a odbourání stresorů vedoucích k vyhoření.



Pedagogická diagnostika - základní terminologie, postavení pedagogické diagnostiky v systému péče o žáka/žáka se speciálními vzdělávacími potřebami.



Vzdělávací program je zaměřen na aktuální oblasti práva pro pedagogickou praxi v kontextu sociálně právní problematiky ve vztahu k prevenci a ochraně dětí a mládeže. K základním manažerským dovednostem všech řídících pedagogických pracovníků náleží aplikační dovednosti z oblasti školského práva, sociálně právní problematiky, pracovního práva a všech bezpečnostních předpisů pro provoz školských a vzdělávacích zařízení. Posluchačům je poskytnut ucelený výklad a na příkladech objasněny zásady aplikační praxe nejfrekventovanějších zákonných ustanovení z uvedených právních odvětví.



Vzdělávací program je zaměřený na aktuální teoretické a praktické otázky související s řízením škol a školských zařízení v oblasti marketingu jako nástroje podpory image školy a nástroje komunikace školy s vnějším prostředím i uvnitř školy.



Vzdělávací program je zaměřený na aktuální teoretická východiska a postupy time managementu související s řízením času ředitelů škol a školských zařízení, jejich zástupců a dalších pedagogických pracovníků. Cílem je napomoci těmto pracovníkům zefektivnit a zkvalitnit pracovní výkon, uvědomit si priority a umět nastartovat vybalancování osobního a pracovního života jako předpokladu k efektivnějšímu výkonu. Pozornost je věnována individuální analýze času, odhalování slabých míst (činností, které spotřebovávají čas  a nepřinášejí požadovaný efekt), stanovování priorit z hlediska pracovních činností a zavádění změn potřebných k vytvoření rovnováhy mezi pracovním a osobním životem (WLB).  



Vzdělávací program je zaměřený na projektové řízení zavádění informačních technologií do školských zařízení. Zabývá se přípravou, efektivním řízením a vyhodnocováním projektů v oblasti informačních technologií, zejména v oblasti využití informačních technologií ve výuce a seznámením s možnostmi současných platforem.



Vzdělávací program je zaměřený na aktuální teoretické a praktické otázky související s řízením škol a školských zařízení v oblasti motivace a rozvoje pracovníků školy a metodologie identifikace, rozvoje a udržování talentovaných zaměstnanců.



Seminář si klade za cíl pomoci účastníkům zorientovat se v základních právních předpisech při rozhodování ředitele školy ve správním řízením, obeznámit je se správným postupem a jednotlivými procesními kroky u přijímání uchazečů do škol, upozornit na vliv správního řízení na chod školy a také na aplikační nejasnosti i nejčastější pochybení, k nimž během správního řízení dochází. Zároveň krok za krokem a na konkrétních příkladech provede účastníky procesem založení a vedení spisu i tvorby související dokumentace.



Vzdělávací program je zaměřen na praktický výcvik v řešení konfliktů v komunikaci s rodiči, kolegy a vedením školy. Účastníci se seznámí s druhy konfliktů a účinnými strategiemi a způsoby jejich řešení. Zároveň budou vedeni k sebezkušenostnímu přístupu a práci s vlastními představami a případnými prekoncepty. Účastníci pochopí a budou schopni aplikovat vhodné strategie při jednání s různými skupinami osob a budou schopni identifikovat možné konfliktní situace, účinně jim předcházet a případně najít vhodná další řešení.



Kurz je rozšířením problematiky kurzu „Odborné řešení školní šikany a kyberšikany I“, kde bylo cílem intenzivně a co nejúčinněji připravit absolventy zejména pro řešení akutních – neodkladných krizových situací souvisejících se šikanou. 

Kurz  „Odborné řešení školní šikany a kyberšikany II“ připravuje účastníky kurzu k řešení situací, které by měla zvládnout škola sama.



Kurz reaguje na absenci trvale dostupného systematičtějšího vzdělání pro zájemce
o kvalifikaci odborníka na řešení školní šikany. (Pod pojem školní šikany zařazujeme šikanu mezi žáky, šikanu vůči učiteli.) V nabídce vzdělávání převažují jednodenní kurzy, které nemohou potřeby praxe – získat nosnou a ucelenou minimální kvalifikaci k řešení šikany – naplnit. Vizí je, aby na tuto přípravnou (první) úroveň vzdělání navazovaly další vyšší stupně vzdělání. Podmínkou je, aby uchazeč základního výcvikového kurzu měl již vlastní praxi s řešením šikany. V praxi lze pracovat s pětiúrovňovým modelem vzdělávání odborníků na řešení šikanování podle M. Koláře.



Téměř každý pracovní den se někde odehrává skupinové pracovní setkání, jednání nebo porada a stále je možné se setkat s poradou, která je v podstatě dlouhým sdělovacím monologem vedoucího pracovníka a pro všechny účastníky je značně vyčerpávající. Školní prostředí v tomto směru nebude výjimkou. Nabízený vzdělávací program chápe poradu jako silný manažerský nástroj a jeho obsah je zaměřen na rozvoj praktických dovedností, technik a na celkovou změnu optiky, kterou je možné pohlížet na porady.  Zaměřuje se na různé druhy porad, které jsou v oblasti školství typické, a předává účastníkům takové informace, které jim umožní tato setkání zefektivnit, zrychlit, zacílit a využít jako skutečný manažerský nástroj a nástroj vedení lidí.



Seminář si klade za cíl pomoci účastníkům zorientovat se v práci s datovou schránkou z pohledu orgánu veřejné moci, obeznámit je se správným postupem při práci s datovými zprávami, upozornit na jiný okamžik doručení do datové schránky orgánu veřejné moci a fyzické nebo právnické osoby. Zároveň krok za krokem a na praktických příkladech v testovací datové schránce provede účastníky jednotlivými procesy práce s ní.



Práce s dokumenty je nezbytnou součástí každodenního života jejich původce, škol nevyjímaje. Jak motivovat zaměstnance, aby s dokumenty správně zacházeli? Jak zkrátit čas, který musí být věnován péči o dokumenty? Nastavení procesu oběhu dokumentů je třeba v praxi přizpůsobit provozním podmínkám jednotlivých původců tak, aby byl efektivní a co nejméně zatěžoval. Práce s dokumenty musí probíhat v souladu nejen s archivní legislativou, ale i s GDPR, aby nedošlo k porušení zásad ochrany osobních údajů.