(programu na podporu aplikovaného společenskovědního a humanitního výzkumu, experimentálního vývoje a inovací ÉTA)
VIR Co-Teaching
TL03000133
prof. PhDr. Jaroslav Veteška, Ph.D., MBA
PhDr. et Mgr. Vlastimil Hubert, MBA
doc. PhDr. Martin Kursch, Ph.D.
PhDr. Mgr. Jaroslav Kříž, MBA
prof. PaedDr. Ivan Pavlov, PhD.
Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D.
PhDr. Michaela Tureckiová, CSc., MBA
prof. PaedDr. Radka Wildová, CSc.
Mgr. Danuše Dvořáková
Bc. David Mück
Katedra andragogiky a managementu vzdělávání, Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy
05/2020 – 09/2023
Cílem projektu je vytvořit a aplikovat virtuální složku jako novou součást vzdělávací metody co-teachingu. Východiskem je výzkum metody, dále její experimentální ověření a následně optimalizace. Projekt navrhuje metodiku, která umožní inovativní využití v rámci školního vzdělávání (základního a středního). Metodu co-teachingu projekt rozšiřuje do virtuálního prostředí, čímž vzniká nový nástroj aplikovatelný pro řešení aktuálních problémů v kognitivní složce vyučování. Principem je spolupráce při výuce s cílem efektivnějšího vyučování, větší synergické provázanosti obsahu vzdělávání v teoretické i praktické složce, využití mezioborového přístupu ve vazbě na průřezová témata zakotvená v RVP a rozvoj transverzálních kompetencí reagujících na dynamické proměny společnosti.
Česká školní inspekce
Střední odborná škola pro administrativu Evropské unie
Základní škola Louny
Základní škola německo-českého porozumění a Gymnázium Thomase Manna, o.p.s.
Katedra andragogiky a managementu vzdělávání PedF UK
Virtuální co-teaching pohledem ředitele školy
Mezinárodní vědecká konference CELDA 2020
Mezinárodní vědecká konference SAL 2020
Publikační výstupy za rok 2021
KURSCH, Martin, 2021. Skrytý potenciál virtuálního co-teachingu. Prohuman [online]. [cit. 2021-10-6]. ISSN 1338-1415. Dostupné z: https://www.prohuman.sk/pedagogika/skryty-potencial-virtualniho-co-teachingu
SVOBODOVÁ, Zuzana, 2021. Využití metody co-teaching při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v německé spolkové zemi Baden-Württembeg. Prohuman [online]. Bratislava: Business Intelligence Club, o.z. [cit. 2021-10-13]. ISSN 1338-1415. Dostupné z: https://www.prohuman.sk/andragogika/vyuziti-metody-co-teaching-pri-vzdelavani-zaku-se-specialnimi-vzdelavacimi-potrebami
Svobodová, Z., Kursch, M. and Veteška, J. (2021). Problems and obstacles of distance learning in the point of view of primary school teachers in the “Covid period”. In Proceedings of the International Conferences Mobile Learning 2021 (ML 2021) and Educational Technologies 2021 (ICEduTech 2021), virtual 3-5 March 2021. Lisboa: IADIS, s. 83-90. ISBN 978-989-8704-28-3.
https://www.researchgate.net/profile/Vladislava-Lendzhova-2/publication/350530489_MOBILE_LEARNING_AND_THE_CREATION_OF_DIGITAL_LITERACY_IN_A_REAL_PRACTICAL_ENVIRONMENT/links/6064e43392851c91b194561d/MOBILE-LEARNING-AND-THE-CREATION-OF-DIGITAL-LITERACY-IN-A-REAL-PRACTICAL-ENVIRONMENT.pdf#page=104
Souhrnná výzkumná zpráva v recenzním řízení
Metodika pro aplikaci metody virtuálního co-teachingu do škol - zdarma ke stažení zde:
https://cuni.futurebooks.cz/book/virtualni-co-teaching-aneb-tandemova-vyuka-jinym-zpusobem/