Vzdělávací program je zaměřený na virtuální co-teaching, jeho zavádění, efektivní využívání a formy ve školách a vzdělávacích organizacích. Zabývá se přípravou, efektivním řízením a vyhodnocováním co-teachingu, zejména v oblasti využití informačních technologií ve výuce a seznámením s možnostmi virtuálního co-teachingu jako výukové metody.
Tematické bloky:
- Úvod do virtuálního co-teachingu na školách a ve vzdělávacích organizacích a jeho využití
(6 vyučovacích hodin)
− Co-teaching obecně, proces digitalizace, současné trendy v co-teachingu, teoretický rámec
− Co-teaching ve školství, jeho využívání, přehled jednotlivých způsobů výuky
− Virtuální co-teaching, definice, nastavení, zavádění, realizace
− Aplikace co-teachingu (mobilní aplikace, e-learningové trendy, gamifikace, virtuální učitel)
- Zavádění virtuálního co-teachingu
(6 vyučovacích hodin)
− Kritéria úspěšnosti, ROI, dopad na rozvoj školy, kalkulace nákladů virtuálního co-teachingu
− Ukázkové případy, chybné a správné přístupy, praktické rady při stanovení výuky pomocí virtuálního co-teachingu
− Nutné podmínky pro první virtuální co-teachingovou hodinu
- Metody virtuálního co-teachingu
(6 vyučovacích hodin)
− Metody virtuálního co-teachingu (frontální, paralelní, skupinové)
− Didaktický rámec virtuálního co-teachingu
− Využívání didaktických metod v rámci
− Náměty a jejich úskalí obecně při co-teachingovém přístupu
- Praktické uplatnění virtuálního co-teachingu
(6 vyučovacích hodin)
− Využití virtuálního co-teachingu ve výuce, technické zázemí
− Příprava na virtuální co-teaching, úzká místa, osnova přípravy, nastavení prostředí
− Výhody a nevýhody virtuálního co-teachingu, metody hodnocení hodiny
− Rozbor kritických názorů na co-teaching obecně, komparace s virtuálním co-teachingem
− Praktické příklady: matematika, chemie, němčina, dějepis
Vzdělávací cíl:
Po úspěšném absolvování vzdělávacího programu budou účastníci schopni:
− porozumět odborným pojmům z oblasti co-teachingu obecně;
− pochopit podstatu virtuálního co-teachingu v kontextu digitalizace;
− orientovat se v metodologii zavádění virtuálního co-teachingu;
− orientovat se ve metodách výuky využívajících se ve virtuálním co-teachingu;
− vyhodnotit efektivitu výuky pomocí virtuálního co-teachingu, rozumět základům přípravy na co-teaching obecně;
− zhodnotit úspěšnost virtuálního co-teachingu ve výuce konkrétního předmětu a jeho následné vylepšování.
Cílová skupina:
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií, učitelé SOŠ a SOU
Rozsah semináře: 24 hodin
Datum konání: bude upřesněno
Cena kurzu: 7 500 Kč
Lektor: doc. PhDr. Martin Kursch, Ph.D.
Místo konání: bude upřesněno
Výstup: Osvědčení o absolvování vzdělávacího programu