ZÁKLADY KOUČINKU PRO PEDAGOGICKÉ PRACOVNÍKY
Vzdělávací program je zaměřen na specifickou metodu koučinku a její aplikaci a využití ve školním prostředí. Účastníci pochopí teoretické základy koučinku, naučí se vést koučovací rozhovor, pracovat s metodou GROW a využívat tyto techniky při práci se žáky, v komunikaci s rodiči a kolegy, případně při vedení lidí.
Hodinová dotace: 4 x 8 hodin
Tematické bloky:
Téma
|
Obsah |
Počet hodin teoretické výuky (vyučovací hodina = 45 minut) |
Koučink I - Úvod do koučování a základní techniky- 2 setkání po 8 hodinách 16 hodin |
||
První setkání (8VH) |
||
ÚVOD |
Úvod do koučování, podstata koučinku, historie koučinku |
2 hodiny |
Pozice |
Pozice OK - OK |
2 hodiny |
Vymezení |
Vymezení koučinku a jeho postavení mezi ostatními metodami: koučink, mentorink, poradenství, trénink, konzultace |
1 hodina |
GROW DUO |
Metody GROW I a DUO (důvěra, uvědomění, odpovědnost) Zaměření na G: Goals - nastavení cílů v koučovacím rozhovoru včetně praktického nácviku |
3 hodiny |
Druhé setkání (8VH) |
||
Zpětná vazba |
Zpětná vazba - popisný jazyk, konstruktivní zpětná vazba. Rozdíl mezi popisem, hodnocením a interpretací |
2 hodiny |
GROW |
Grow II - nácvik část R - realita, popis stávající situace |
3 hodiny |
GROW |
GROW III - nácvik části O - options - možnosti |
3 hodiny |
Koučink II - Techniky koučinku, psychologie v koučinku, aplikace do školního prostředí 2 setkání po 8 hodinách
16 hodin |
||
Třetí setkání (8VH) |
||
GROW |
GROW IV - Will - akční kroky, včetně praktického nácviku |
4 hodiny |
Inner game |
Základní techniky inner game a jejich využitelnost v koučování Operacionalizace proměnných |
2 hodiny |
Stres |
Práce se stresem v koučování včetně nácviku nástrojů pracující se stresem v koučování |
2 hodiny |
Čtvrté setkání (8VH) |
||
SMARTER a kolo |
Metody SMARTER, balanční kolo - ukázka a praktický nácvik |
2 hodiny |
šipka |
Koučovací šipka, raport - ukázka + praktický nácvik |
2 hodiny |
školní prostředí |
Aplikace principů koučinku do školního prostředí, vedení rozhovorů s rodiči, práce se žáky, komunikace s kolegy, práce v týmu, vedení lidí |
4 hodiny |
Celkem: |
|
32 hodin |
VZDĚLÁVACÍ CÍL:
Cílem tohoto kurzu je seznámit účastníky s podstatou a principy koučování, poznání jejich hlavních přínosů v praxi pedagoga a získání nástrojů ke koučování. Na konci kurzu budou účastníci schopni:
- Porozumět hodnotě koučování.
- Vysvětlit rozdíly mezi koučováním a ostatními nástroji rozvoje.
- Definovat koučování, porozumět a umět využívat princip DUO
- Umět poznat, ve kterých situacích v pedagogické praxi lze koučink efektivně využívat.
- Používat základní techniky výkonového koučování dle modelu GROW.
- Využívat nástroje a pomůcky v koučovacím rozhovoru.
Absolventi kurzu mohou využívat principů koučování ve své pedagogické praxi, případně mohou působit jako koučové jen ve školách a školských zařízeních.
CÍLOVÁ SKUPINA:
Pedagogičtí pracovníci – ředitelé škol a školských zařízení a jejich zástupci, dále učitelé MŠ, 1. a 2. st. ZŠ, učitelé gymnázií, učitelé SOŠ a SOU, učitelé VOŠ.
Rozsah semináře: 32 hodin
Datum konání: Bude upřesněno
Cena kurzu: 9 000 Kč
Lektor: Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D.
Místo konání: PedF UK Praha
Výstup: Osvědčení o absolvování vzdělávacího programu